۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند عنوان شد؛

پیوند بین ادارات و مردم در گام دوم رزمایش کمک مومنانه

 پیوند بین ادارات و مردم در گام دوم رزمایش کمک مومنانه

مرند- معاون استاندار آذربایجان شرقی خواستار استحکام پیوند بین ادارات و مردم و بازاریان در اجرای گام دوم رزمایش کمک مومنانه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون استاندار آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند که با حضور امام جمعه مرند و برخی از مسئولین برگزار شد، ابراز داشت: کارها و ابتکارات مهمی در ایام کرونا در شهرستان مرند اجرا شده که برخی از این ایده‌ها در سطح کشور به الگو تبدیل شده است.

داود گرشاسبی افزود: این جریان باید در کشور استمرار داشته باشد تا رسالت تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، محقق شود.

فرماندار ویژه مرند تصریح کرد: وقتی FATF تأیید نشد، قیمت دلار نیز در داخل کشور به ۲۳ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و این تبعات را نیز باید بپذیریم و نباید در این بین یکی را مقصر بدانیم.

وی در ادامه بر ضرورت عمومی شدن جشن‌ها و اعیاد دینی تاکید کرد و اظهار داشت: ادارات در هر مناسبت ملی و مذهبی، نسبت به نصب بنر و تعیین پیام مناسبتی سربرگ نامه‌ها اقدام کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: در گام دوم رزمایش مومنانه، باید بین مردم و ادارات با محوریت مساجد، پیوند ایجاد کنیم.

هدایت نذورات و احسان مردم در دهه ولایت و محرم

امام جمعه مرند نیز در این جلسه ابراز داشت: نماز جمعه همراه با قدرت حکومت اسلامی است و نماز جمعه مربوط به یک جناح خاصی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده افزود: نقش نماز جمعه و امامت جمعه این است که به غیر از اینکه در چارچوب نظام اسلامی، اختلاف سلیقه به رسمیت شناخته شده اما نماز جمعه مربوط به همه اقشار و جناح‌ها است.

امام جمعه مرند تاکید کرد: نماز جمعه مختص امت اسلامی است که باید برای رفع مشکلات و حفظ امنیت و انسجام و استقلال کشور استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش دیگری با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت اظهار داشت: تزئین فضای شهری در ایام عید غدیر و قربان بسیار مهم است و کرونا نباید باعث سست شدن اعتقادات شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند همچنین از اجرای نهضت تعاون و احسان در مرند همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: نذورات و احسان مردم در این ایام، هدایت شود تا هر کدام در منطقه و روستای خود در بین اقشار مختلف و نیازمند توزیع شود.

وی تاکید کرد: کرونا یک معضل ملی است و سلامت جامعه را تهدید می‌کند، خبرنگاران و رسانه‌ها فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در جامعه تبلیغ کنند.

اجرای طرح هر کارمند یک بسته معیشتی در مرند

فرمانده سپاه ناحیه مرند نیز در این جلسه گفت: نهضت تعاون و احسان در سه نوبت دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر اجرا می‌شود.

محمدرضا هنرور افزود: دشمنان به دنبال این هستند که مسائل پیش آمده از طریق کرونا را به سمت کم کردن آستانه تحمل مردم سوق داده و مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهند.

وی تاکید کرد: حضور مؤثر مردم ایران در رزمایش کمک مومنانه را اگر تبلیغات مسموم سیاسی سازمان بین الملل نباشد، می‌توان به صورت منشور بین المللی در سازمان ملل مطرح کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مرند پیشنهاد کرد طرح هر کارمند یک بسته معیشتی در شهرستان اجرا شده و این طرح به صورت کشور نیز به وزارت کشور پیشنهاد شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مرند نیز در این جلسه گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) با فرهنگ تشیع قرین است و تعطیلی بردار نیست.

حجت الاسلام جلیل پورتقی افزود: احسان و نذوراتی که پیش از این به صورت غذا در حسینیه‌ها و مساجد توزیع می‌شد، در ایام محرم به صورت بسته‌های معیشتی تهیه شده و در اختیار مردم و نیازمندان قرار بگیرد.

همچنین بخشدار مرکز مرند نیز گفت: اولین حضور مردم در رزمایش کمک مومنانه در روستاها شکل گرفت و یک تجربه خوبی برای ما بود.

علی نیک نفس ابراز داشت: نهضت تعاون و احسان نیز با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها و پایگاه‌های بسیج، در روستاها به بهترین شکل عملیاتی خواهد شد.

صمد طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند نیز به نوعروسان و دامادها پیشنهاد کرد هزینه عروسی خود را به رزمایش مومنانه اهدا کنند.

حسین محمدزاده رئیس بهزیستی شهرستان مرند هم از توزیع ۱۸ تن مرغ منجمد بین مددجویان این سازمان در شهرستان خبر داد.

کد خبر 4979527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha